دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اردبیلی در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

آخرین آمار زنان سرپرست خانوار تهرانی تحت حمایت شهرداری 

آخرین آمار زنان سرپرست خانوار تهرانی تحت حمایت شهرداری 
مشاور امور بانوان شهردار تهران گفت: ما در ۸۱ مرکز کوثر شهرداری تهران برای هزار و ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کارآفرینی داشته ایم و این افراد با حقوق قانون کار و بیمه مشغول به کار هستند.
کد خبر : 826781

گروه جامعه خبرگزاری آنا، فرزانه فراهانی ماستری: مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهردار تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ما در امور بانوان شهرداری تهران بیشتر به دنبال توانمندسازی و کارآفرینی برای خانم‌ها هستیم و چتر حمایتی ما بیشتر روی این مسائل متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: ذیل معاونت توانمندسازی معاونت امور بانوان شهرداری تهران، یک اداره مددکاری و حمایت اجتماعی و اداره مهارت آموزی وجود دارد و هر دوی این ادارات در ارتباط با زنان سرپرست خانوار و امور مربوط به آن فعالیت میکنند.

مشاور امور بانوان شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰۰ نفر تحت پوشش این معاونت بوده و در سامانه ما هستند و حدود ۷۰۰۰ نفر از آمار فوق بانوی سرپرست خانوارند و مابقی هم فرزندان زیر ۱۸ سال این بانوان و تحت حمایت معاونت امور بانوان شهرداری هستند.

کارآفرینی شهرداری برای زنان سرپرست خانوار در ۸۱ مرکز کوثر!

اردبیلی همچنین یادآور شد: فرایند تحت پوشش رفتن زنان سرپرست خانوار در معاونت امور بانوان شهرداری تهران فرایند مفصلی است و اول مشاوره انجام میشود و سپس مددکاری و بازدید از منزل و انجام تحقیقات مرتبط و پس از آن بررسی شرایط فرد معرفی شده هم به لحاظ روحی و جسمی و هم به لحاظ توانمندی‌های فرد برای اشتغال است.

وی تاکید کرد: اگر زن سرپرست خانوار معرفی شده خودش توانایی و توانمندی اشتغال را داشته باشد، شاید مشکل او با ایجاد یک فرصت فروش حل شود و برخی از زنان هم خود کار را میخواهند و ما بنا به شرایطی که هر یک از زنان تحت حمایت دارند، شرایط را مدیریت می‌کنیم.

اردبیلی اضافه کرد در ۸۱ مرکز کوثر شهرداری تهران برای یکهزار و ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کارآفرینی داشتهایم و این افراد با حقوق قانون کار و بیمه مشغول به کار هستند و از سایر خدمات مورد ارائه ویژه زنان سرپرست خانوار بهره‌مند می‌شوند.

مشاور امور بانوان شهردار تهران خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار می توانند جهت اشتغال در مراکز کوثر شهرداری تهران به اداره توانمندسازی این معاونت مراجعه کرده و درخواست خود را پیگیری کنند و پس از طی مراحلی که مطرح شود با دارا بودن شرایط لازم تحت پوشش معاونت بانوان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زن شهرداری تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته